Kutas Szklanka, czyli barwna podróż przez odmęty życia (autorstwa ...
Temat: Mały Bizon
...mógłbym użyć fotorezystora od tremola do płynnego załączania bramki szumu, ale jest on za pętlą efektów i ucinałby wybrzmiewające echo, które może się pojawić w pętli. "Boost" to tłumik, załączony na potecjometr Master, wyłączony daje podbicie głośności. Sygnał z wejścia ("sig") pobierany jest do precyzyjnego pełnookresowego prostownika i po filtrze RC samplowany jest przez przetwornik AC w procesorze. Obwiednia dźwięku służy do sterowania bramką szumu i paroma innymi rzeczami, uruchamianymi już tylko poprzez midi, jak np tremolo, którego częstotliwość zależy od siły uderzenia w struny. Może nawet wpiszę jakiś algorytm na kompresor/limiter. Mogłem sobie wyprowadzić złącze do programatora na zewnątrz... Jak tylko dorobię sobie odpowiednie okablowanie to posprawdzam jeszcze dokładniej końcówkę ze sztucznym...
Źródło: trioda.com/forum/viewtopic.php?t=11095
Temat: Armin van Buuren - Mirage
...stwierdzenia że jest mistrzem tworzenia dźwięków, to sie absolutnie nie zgodze, bo tak jak powiedziałem wcześniej, sam słysze jak bierze gotowe presety znanych wtyczek programowych. I jeszcze nawet dodam, że te jego dźwięki za bardzo wyszukane byc nie mogą, bo ogranicza go jego trend i stylistyka którą obecnie prezentuje. Nikt by nie skumał 3 razy zmodulowanego amplitudowo, fazowo, zakropionego szumem, efektem distortion i zmieniającą sięĂÂ
obwiednią dźwięku, bo ludzie lubiąĂ prostote. Tak przekombinowane dźwięki nie docierają do tłumu, bo najczęściej są średnio przyjemnie i sie nimi tylko i wyłącznie uzupełnia utwór, i to też w odpowiedni sposób. Nie wiem czy kiedyś przesłuchiwałeś jakie rzeczy potrafi dobry syntezator. Arminowe sample są proste, ciepłe, ze stosunkowo nie wielką ilością harmonicznych. I jest ich poprostu dużo. Dlatego wszystko ładnie...
Źródło: evibes.pl/viewtopic.php?t=2890
Temat: UMSP 7 - dwa pytania
Gdy łączę dwa fragmenty materiału z efektem przejścia, warstwy audio się zazębiają i
obwiednia dźwięku jednego fragmentu obniża się do zera, a drugiego od zera rośnie w obrębie tegoż przejścia. Jednak, kiedy odsłuchuje się wynik takiej operacji, następuje skok natężenia dźwięku do góry zaraz po tym, jak kończy się przejście. Nie jest to może wielki skok, ale słyszalny i przez to denerwujący. Tak, jakby samo miksowanie dźwięku było o jeden stopień cichsze od pozostałego materiału. O ile pamiętam, nie było tego...
Źródło: aktualnosci.filmowiec.pl/forum/viewtopic.php?t=3974
Temat: Nowy projekt - lampowy distortion
...by dorobić regulowany próg obcinania, wg tego pomysłu: http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/tom/ ... dynsch.gif http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/tom/ ... dyntxt.gif Kiedyś eksperymentowałem z czymś podobnym, tylko przerobionym na niesymetryczne zasilanie i z diodami germanowymi. Chodziło mi o uzyskanie ograniczania diodami germanowymi, ale przy większym progu niż typowy dla germanu. Doszło do nawet tego, że sterowałem próg obcinania
obwiednią dźwieku, ale koniec końców poraz kolejny przekonałem się, że nie należę do fanów obcinaczy na diodach. Kto wie, być może stosując diody lampowe da się coś z tego wykręcić.
Źródło: trioda.com/forum/viewtopic.php?t=14863
Temat: MediaStudioPro 7.0 kontra 6.5
...porównaniu obydwóch wersji i myślę, że wersja 6.5 była bardziej przewidywalna i bardziej stabilna a nawet w 100% stabilna. Tych słów nie mogę powiedzięć o wersji 7. Bardzo dużo opcji instalacji przećwiczyłem z przeróżnymi sterownikami i towarzyszącymi programami. Cóż stwierdzam, bardzo mała stabilność pracy, nieprzewidywane przestoje, które hamują pracę i wiele opcji, które wbrew wszelkim zasadą logiki się zachowują np. napisy,
obwiednia dźwięku, paski przerenderowanego video i audio itp. Z upragnieniem wypatruję wszelkich poprawek, które raz na zawsze rozwiążą te problemy. Nie wiem czemu to napisałem, jednak mi się wydaję, że zostały tu przekroczone pewne granice. P.S. Tutaj UMS Pro 7 upodabnia sie do Premiera o nieprzewidywalnym zachowaniu, mam nadzieję że to nie jest działanie celowe :))) Zawsze chwaliłem UMS PRO ale niestety trzeba być obiektywnym.
Źródło: aktualnosci.filmowiec.pl/forum/viewtopic.php?t=3005
Temat: Nowy projekt - lampowy distortion
Przyznam, że nie testowałem tego układu z artykułu, na swoje potrzeby opracowałem od razu układ na wzm. operacyjnych z dwoma regulatorami, jeden służył do ustawiania polaryzacji diod, symetrycznie względem potencjału sztucznej masy, a drugi wprowadzał asymetrię obcinania. A opcjonalnie potencjał masy bujany był
obwiednią dźwięku, chciałem uzyskać coś podobnego do patentu f-my Crate, czyli charakter i zawartość harmonicznych różny w zależności od siły szarpnięcia struny. W teorii, symulacjach i na oscyloskopie ładnie to wyglądało, ale na ucho nie bardzo, albo wpływ był subtelny. Być może za mało eksperymentowałem z rodzajem diod i może wrócę do tego pomysłu. W symulatorze, wstawiając połączone w diody triody ECC83 uzyskałem coś...
Źródło: trioda.com/forum/viewtopic.php?t=14863
Temat: Recoil: Selected Tour Events
01. Hien, jaka jest różnica czy na scenie stoi 15 syntezatorów z loopami w pamięci samplera i loop odtwarzany jest naciśniecięm klawisza np c lub f a brzmieniami zgromadzonymi w jedynym samplerze i uwalnianymi knobem z kontrolera midi? Podpowiem Ci: żadna. To nadal jest sterowanie live brzmieniem, długością odtwarzanej frazy, specyfiką brzmienia. Nadal jest kontrola nad
obwiednią dżwięku, jego panoramą, wartością volume, wartością velocity, wartością wybrzmiewania, morfingu, ataku, rezonansu itp itd. A jak Wilson używa Korg'a Kaos'a to jeszcze jest to live czy to już jest dla ciebie kicha bo jedzie samplerem z efektami? A jest różnica między wystartowaniem klawisza play przez Depeche Mode crew na początku koncertu i stop na końcu a graniem kontrolerami midi poprzez Ableton'a czy nie? Zadaje proste...
Źródło: linuxpl.com/~ecounts/viewtopic.php?t=5015
Temat: Jak uzyskać jakiś dźwięk? (ADSR)
ADSR, to
obwiednia dźwięku...
Czyli, że niby co ?
Źródło: clubworld.pl/viewtopic.php?t=10756
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plskrzydlatta.keep.pl